3 april: Bespreking activiteitenkalender Veenvaart

Doe je iets op toeristisch gebied in Emmer-Compascuum? Of wil je iets gaan doen?

Kom dan op woensdag 3 april om 20.00 uur in mfc De Deele in Emmer-Compascuum. Dan organiseert de Veenvaartcoöperatie een inventarisatieavond om tot de Veenvaart Activiteitenkalender 2019 te komen.

De Veenvaartcoöperatie heeft als één van de doelen om de dorpen en het gehele veenvaartgebied meer te laten profiteren van de gebruikers van de vaarverbinding Erica-Ter Apel. De vaarverbinding wordt jaarlijks niet alleen door meer dan 2000 boten gebruikt, maar ook duizenden fietsers komen ieder jaar langs de vaarverbinding en door de 8 dorpen die aan deze route liggen. Het zijn vooral de toeristen en de recreanten waarvan we graag zien dat ze niet alleen langs komen, maar de dorpen ook op een andere manier leren kennen en in het vaargebied gaan verblijven.

Mooie dorpen, mooie mogelijkheden

Daar zijn immers meer dan voldoende redenen voor: er zijn in de dorpen en directe omgeving veel bijzondere gebouwen, er is cultuur, er zijn kunstwerken, musea, cultureel erfgoed, goede winkel- en horecavoorzieningen, wandelmogelijkheden in prachtige gebieden, een aantal grotere attracties en er worden in de dorpen regelmatig uitnodigende activiteiten georganiseerd. En er zijn ruime overnachtingsmogelijkheden.

Plannen en perspectieven

Om toeristen en recreanten hier beter bij te kunnen betrekken en om ze er deel van uit te laten maken moeten we hen wel laten weten wat er te doen is; waar, wanneer en hoe leuk het is om daar dan ook bij te zijn. De Veenvaartcoöperatie wil daarbij helpen en organiseert in april 6 inventarisatiebijeenkomsten in 6 dorpen in het veenvaartgebied. Tijdens deze bijeenkomsten wordt in beeld gebracht wat elk dorp te bieden heeft en wat er de komende zomer zo al wordt georganiseerd. Ook kan er worden gesproken over nieuwe ideeën of activiteiten waar u misschien nog niet aan heeft gedacht. Na verdere uitwerkingen en invullingen ontstaat er dan een activiteitenprogramma per dorp. Dit programma kan in het eigen dorp bekendgemaakt worden, maar ook de regionale/provinciale pers kan hiervoor worden benaderd. Alle programma’s van de 8 dorpen samen vormen dan de Veenvaart Activiteitenkalender 2019. En deze kalender wordt dan weer opgenomen in publicaties die onder andere door de gemeente Emmen verzorgd worden voor de promotie van recreatie en toerisme in Zuidoost-Drenthe.

Goed plan?

Dan moet u er echt bij zijn, want het gaat nadrukkelijk om uw eigen dorp, uw kennis en uw ideeën. De Veenvaartcoöperatie hoopt u op woensdagavond 3 april te mogen begroeten.

De Veenvaartcoöperatie is een samenwerkingsverband van de verenigingen voor plaatselijk belang en de ondernemersverenigingen uit de dorpen Nieuw-Amsterdam/Veenoord, Erica, Klazienaveen, Oranjedorp, Nieuw-Dordrecht, Klazienaveen-Noord, Barger-Compascuum en Emmer-Compascuum.

Veenvaartwww.veenvaart.nl

Nieuwjaarsbijeenkomst 2024

Op 10 januari hadden we een gezellige nieuwjaarsbijeenkomst in de nieuwe sporthal. We kregen een rondleiding en het was mooi om eens kennis... Lees verder >>