Week van de Stenen Winkel: 13 t/m 19 mei 2024

Spaar mee en maak kans op een prachtig cadeaupakket, aangeboden door de deelnemende winkeliers!

EMMER-COMPASCUUM – De winkeliers in Emmer-Compascuum doen van 13 tot en met 19 mei mee aan de Week van de Stenen Winkel.

Dat is een landelijk initiatief om de lokale stenen winkels in het zonnetje te zetten en aandacht te creëren voor de waarde van deze winkels bij de consument. Lokale winkels organiseren in de Week van de Stenen Winkel allerlei feestelijke activiteiten op de winkelvloer om de kracht van stenen winkels te vieren. Men doet dat samen met de klanten.

Stempelkaart COMPAS

In Emmer-Compascuum doen er bijna twintig winkeliers mee. Naast activiteiten in hun eigen winkel hebben zij ook een stempelkaartactie bedacht. Klanten krijgen in de winkel een stempelkaart met zes vakjes. Telkens als de klant iets koopt in een andere winkel, krijgt hij een stempel erbij. Als de kaart gevuld is met zes stempels, van zes verschillende winkels, kan de kaart ingeleverd worden en maakt men kans op een mooie prijs. De prijs is een pakket waaraan alle deelnemende ondernemers een product uit hun winkel hebben toegevoegd. Het doel is om klanten te verleiden om in deze week iets meer verschillende winkels in Emmer-Compascuum te bezoeken dan ze normaal misschien zouden doen.

Men kan in Emmer-Compascuum terecht bij allerlei lokale ondernemers: een schoenenwinkel, bakker, slager, makelaar, kledingwinkels, drogist, molenwinkel, garage, kringloopwinkel, galerie, spirituele winkel, bouwmarkt, winkels met huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, elektrische apparaten, feestartikelen en woninginrichting.

Een van de winkels die meedoen is Crystals and Joy van Natascha Pol. In 2023 verhuisde haar winkel naar het gezellige Emmer-Compascuum. “Als winkelier vind ik het heel belangrijk dat stenen winkels blijven bestaan. Zij zijn namelijk de plek waar je terechtkan met jouw vragen, waar je geholpen wordt en advies krijgt. Daarom doen wij mee aan de Week van de Stenen Winkel. Om te laten zien dat een winkel zoveel meer is dan alleen een plek waar je iets koopt”, vertelt Pol. “We kijken ernaar uit om samen met iedereen in Emmer-Compascuum de kracht van onze lokale stenen winkels te vieren en nog eens te onderstrepen waarom deze winkels een plekje verdienen in ons centrum.”

Tijdens de week vinden er in verschillende winkels bijzondere activiteiten plaats. In de ene winkel krijg je een cadeautje, kopje koffie of een korting, andere winkels organiseren een spel waarmee prijzen zijn te winnen.

Hangende bloembakken

Dit jaar hangen er voor het eerst kleurige bloembakken met geraniums aan 20 lantaarnpalen in ons centrum. Ze geven een vrolijk en zomers aa... Lees verder >>

Nieuwe leden

We mochten in de afgelopen maanden twee nieuwe leden verwelkomen! Carin Timmers, CT Administraties en Koba Mink, Café Old Pub ... Lees verder >>